Innkjøp og anskaffelser

Alle virksomheter trenger en systematisk metode for å administrere innkjøpsprosessen. SAP Business One inneholder verktøy som tar deg fra forespørsel om tilbud til betaling av leverandøren, alt i en oversiktlig sammenhengende prosess.

Systemet gir deg også verdifull innsikt i hva du har behov for, og når du må plassere dine innkjøp for å rekke leveringsfrister uten å binde opp for mye kapital.

God innsikt i dine behov og prognoser og prishistorikker gir deg et godt verktøy i forhandlinger og valg av leverandører.

Funksjonalitet som leveres som standard i vår løsning:

  • Innkjøp – Opprett innkjøpsforespørsler, innkjøpsordre og bekreftelser. Koble disse til salgsdokument og få fullstendig oversikt over når dine kunder kan forvente leveranse
  • Fleksibel pris og avtalehåndtering – Bruk prislister, spesialpriser eller volum-/tids- og kvantumsrabatt for å kunne gjøre besparelser ved innkjøp. Opprett og følg dine rammeavtaler med full oversikt over uttak og prognose
  • Reklamasjonshåndtering – Bruk retur- og reklamasjonsforespørsel for å sikre god oppfølging av varer som returneres til dine leverandører
  • Rapportering og analyse – Hold kontroll over dine innkjøp og dine leverandørers evne til å levere rettidig. Bruk dashbord-funksjoner til å varsle om innkjøp som kan være forsinket for å ta nødvendige aksjoner